piątek, 24 kwietnia 2020

„Szczęśliwa służba. Rozmowy z kapłanami” Marzena Juraczko

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym jak wygląda codzienność księdza albo jakie ma pasje? 

Marzena Juraczko, autorka fenomenalnych wywiadów z siostrami zakonnymi (TUTAJ) podjęła się pewnej kontynuacji i tym razem trafiło do mnie kilka rozmów z kapłanami diecezjalnymi.



Choć znam osobiście wielu katolickich księży, również prywatnie – tę książkę przeczytałam z wielką ciekawością. Pochłonęłam siedem wywiadów w kilka godzin!

Biskup, który angażuje się w mediach społecznościowych i uczy młodzież, bo chce być jak najbliżej. 

Kapłan, który promuje nauczanie kard. Wyszyńskiego, pielgrzymowanie i głębokie życie duchowe.

Hiszpański duchowny żyjący w Polsce od lat – perfekcyjnie nie tylko mówi, ale i myśli po polsku.

Ksiądz poeta, który znał ks. Popiełuszkę i dziś opowiada o jego życiu innym.

Proboszcz z Polski żyjący i posługujący w Niemczech.

Egzorcysta otwarty na ludzi, przebywający z młodzieżą i na strzelnicy.

A na koniec postać, która osobiście mnie najbardziej zafascynowała – kapłan, który założył pustelnię i zaprasza do niej osoby potrzebujące ciszy i wejścia głębiej w swoje życie.



Wszyscy kapłani opowiadają o swojej codzienności, obowiązkach, o drodze do kapłaństwa. Z pozoru wiele ich łączy, ale każda historia to opowieść konkretnego człowieka – pełnego pasji. 



Czy znasz swojego spowiednika i jego pasje? Czy wiesz, co lubi twój proboszcz? A może zastanawiałeś się kiedyś czym inspiruje się ksiądz, który mówi co niedziele fenomenalne kazania?

Osobiście, gdy nie wiem – pytam. Lubię ludzi, relację z nimi. Do kapłanów jednak mamy w Polsce pewien dystans, ta książka przez niego przeskakuje, wręcz miażdży szczerością rozmów. Mimo, że sama nie mam oporów w relacjach z księżmi, ta książka pokazała mi kilka bardzo ciekawych i niesamowitych osób. Dlatego pewnie trudno mi było się od niej oderwać.

Zdecydowanie polecam każdemu – zarówno wywiady z siostrami, jak i te z kapłanami. Jesteśmy jednym Kościołem, choć mamy różne powołania i zadania. Fajnie jest wyjść i poznać choć trochę serca tej drugiej strony, ta książka bez wątpienia to umożliwia.



Jak to bywa z publikacjami Wydawnictwa Bernardinum – książka wydana jest bardzo ładnie, estetycznie, a zdjęcia i papier są bardzo dobrej jakości. Zachwyca ze wszech miar!

Dziękuję Wydawnictwu Bernardinum za lekturę!

Tytuł Szczęśliwa służba. Rozmowy z kapłanami
Autor Marzena Juraczko
Liczba stron 308
Wydawnictwo Bernardinum

https://ksiegarnia.bernardinum.com.pl/pl/p/Szczesliwa-sluzba.-Rozmowy-z-kaplanami/1300

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

„Hewel. Wszystko jest ulotne oprócz Boga”

Trafiają mi się czasami takie książki, które rozkładają zupełnie na łopatki. Hewel zostawił mnie niby napełnioną po brzegi, ale z jakąś n...