środa, 8 kwietnia 2020

„Jak zrozumieć mężczyznę” Walter Trobisch

Mała, krótka i niepozorna lektura. Dotyka tematów trudno nazywanych, tak by nie trącać banałem. Czy można zrozumieć w pełni siebie i drugiego człowieka? Nie, choć warto wejść na drogę by poznać choć trochę.

Walter Trobisch to autor wielu cennych publikacji z zakresu duchowości małżeństwa, relacji, życia wewnętrznego. Jego nazwisko skojarzyło mi się pozytywnie, więc sięgnęłam po lekturę z ogromnymi oczekiwaniami.



Książka powstała w takiej formie, jaka trafiła do mnie już po jego śmierci. Jak czytamy we wstępie, jej dokończenie jest dziełem żony autora, Ingrid. Na końcu publikacji znajduje się również jej bardzo głęboki, szczery i poruszający list do zmarłego męża. Dla mnie to jeden z najmocniejszych momentów tej publikacji.

Podczas lektury często zastanawiałam się czy mężczyźni jakich opisuje autor naprawdę istnieją?

Nie szczędzi on przykrych słów i jednoznacznych określeń. Zaczyna od charakterystyki mężczyzny cierpiącego (niepewny, niekompetentny, z poczuciem niższości, bojący się, niepotrzebny, sfrustrowany, podatny na zranienie).

Po tym przechodzi jeszcze głębiej, do opisu mężczyzny broniącego się (wszechmocny władca, nieprzystępny szef, milczący Budda, góra lodowa, zmęczony, niewierny).
Czytając te opisy niejednokrotnie miałam wrażenie, że są przerysowane, naciągane i nierzeczywiste. Aż do momentu, gdy przeszłam do trzeciego, ostatniego rozdziału o mężczyźnie uwolnionym. Trzecia część książki rozjaśniła i pokazała wiele – cechy opisane wcześniej może i są przedstawione w sposób, który nie do końca mnie przekonał, są jednak bardzo powszechne i prawdziwe.

Czy warto sięgnąć po tę lekturę? Tak! Jeśli jesteś mężczyzną, który odnajdzie się w choć jednej z cech, być może dostaniesz na końcu lektury swoistego kopa, inspirację. Czasem mała zmiana wywołuje lawinę, która prowadzi do ogromnej przemiany. 



Zachęcam do lektury nie tylko panów, ale i kobiety, które nie rozumieją dlaczego mężczyzna zachowuje się inaczej, niż ona tego oczekuje. Zapewniam również, że list Ingrid na końcu poruszy twoje serce…

Dziękuję Oficynie Wydawniczej VOCATIO za lekturę!

Tytuł Jak zrozumieć mężczyznę
Autor Walter Trobisch
Liczba stron 104
Oficyna Wydawnicza VOCATIO


Książkę można nabyć m.in. na stronie wydawcy
https://vocatio.com.pl/pl/p/Jak-zrozumiec-mezczyzne/1225

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

„Hewel. Wszystko jest ulotne oprócz Boga”

Trafiają mi się czasami takie książki, które rozkładają zupełnie na łopatki. Hewel zostawił mnie niby napełnioną po brzegi, ale z jakąś n...