środa, 22 stycznia 2020

„Sekret zwycięstwa. Jak wygrywać w codziennych bitwach” Laura Mary Phelps

Sekret zwycięstwa to poradnik (bądź bardziej przewodnik) kobiety, która opowiada o tym czego doświadcza i jak wpływa to na jej codzienność. 



Laura Mary Phelps jest niezwykle otwartą i szczerą katoliczką, która przeszła pewną drogę i dzieli się jej owocami. Pokazuje nam rzeczywistość duchową, z jaką mierzy się kobieta w bardzo prosty i przystępny sposób. Bardzo wprost mówi o duchowej walce, nie straszy jednak ani nie głaszcze czytelniczki po głowie. Pokazuje jak zacząć działać, jakie trudności mogą pojawić się na naszej drodze i jakie środki możemy wykorzystać by je pokonać skutecznie i z sensem – daje ku temu konkretne narzędzia i wskazówki.

Piętnaście etapów, każdy rozdział książki to kolejny krok, który ćwiczy ufność w Boży plan na nasze życie. Bardzo szczere, bezkompromisowe, do szpiku kości katolickie. Zwyczajnie dobre i lekkostrawne – choć wcale nie oznacza to, że łatwe do wcielenia w życie.

Coś, co niezwykle mocno ujęło mnie w tej książce to szczerość i poczucie humoru autorki. Mówi o rzeczach niezwykle trudnych, ale nie robi z nich bożków. Szuka rozwiązań, ale nie udaje, że problem nie istnieje, nie marudzi i nie budzi we mnie poczucia, że jest kimś lepszym, mądrzejszym.
Chciałabym być kobietą, która mówi: „Oto ja, służebnica Pańska. Niech mi się stanie według Twego słowa”. Na razie mówię: „O kurczę! Serio?”. Zdecydowanie muszę nad tym popracować. Str. 103
Czy masz świadomość tego, że trwa bitwa o twoje serce i życie? Jakie obrazy kształtują twoją codzienność? Jak często myślisz o tym, co ja z tego będę miała? Jak powinno wyglądać małżeństwo? Co jeśli czujesz, że twoje życie nie ma sensu? Czy potrafisz przyjmować swój krzyż? Czy masz poczucie, że w twoim życiu panuje bałagan, który nigdy się nie skończy? Czy zapraszasz Boga do układania grafiku twojego dnia? Czy wiesz, co jest twoim prawdziwym powołaniem? Czy jest w twoim życiu coś, co uważasz za niesprawiedliwe? Czy w czasie zamętu potrafisz skupić się na Bogu? Czy masz czasem poczucie, że musisz robić wszystko sama, bo inaczej nie zostanie to zrobione właściwie? Czy ufasz bardziej Bogu czy swoim „asekuracjom”? Czy potrafisz przyznać się publicznie do swojej wiary?

Jeśli którekolwiek z tych pytań dotyka Twojego serca – bardzo polecam lekturę książki. 



Przyznaję, że ta książka nie była dla mnie mocno odkrywcza. Wiedziałam o wszystkim tym, co w niej przeczytałam. 

Ciesze się jednak, że pewne rzeczy usłyszałam na nowo, w takiej a nie innej narracji autorki. Mnie przekonała – głównie tym, że pokazuje życie, którego sama doświadczam. Życia, które nie jest łatwe, jak z instagramowego obrazka, ale może być pięknie przeżyte jeśli nie zejdzie się zbyt wcześnie z pola bitwy. Jak to zrobić? Odsyłam do lektury.



Dziękuję Wydawnictwu eSPe za egzemplarz książki i odwagę puszczenia jej na polski rynek katolickich książek – to był bardzo dobry krok!

Tytuł Sekret zwycięstwa. Jak wygrywać w codziennych bitwach
Autor Laura Mary Phelps
Liczba stron 176
Wydawnictwo eSPe

Książkę można nabyć m.in. u wydawcy oraz w salonach sieci EMPIK.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

„Hewel. Wszystko jest ulotne oprócz Boga”

Trafiają mi się czasami takie książki, które rozkładają zupełnie na łopatki. Hewel zostawił mnie niby napełnioną po brzegi, ale z jakąś n...